Tropical breakfast

To admit, before moving to South East Asia, I wasn’t a huge fan of bananas. They had to be half ripe half not so that I would eat them. I liked them when they still had a bit of that starchy thing going on and skin yellowish-greenish. The moment they had one brown spot on them, I didn’t eat them anymore. I felt very rarely like eating bananas. But since Cambodia is the kingdom of wonder (person who picked that slogan for their marketing can be considered a genius), some wonders were happening in my life too and I really started to love local bananas. Because there is plenty of them, they have this specific different taste and they are of different sizes! I used to buy bananas from street sellers when I was cycling to work. They had the best selection on the days when people went to pagodas – bananas are part of offerings in budhist Cambodia. My favourite kind was the mini bananas, those that were only around 7cm long. Their taste is just so full and intense and they are sweet, but fresh at the same time. From my observation, they re also the kind used in restaurants in desserts that include caramelized bananas. Till now I rarely saw this type of bananas in Saigon. But I was lucky, and few days ago they had them in our supermarket. I grabbed them and got all excited.

Musím sa priznať, že pred príchodom do juhovýchodnej Ázie som nebola veľkým fanúšikom banánov. Na to, aby som ich zjedla, museli byť polo zrelé a polo nezrelé. Mala som ich rada, ak boli stále akoby škrobové a ich šupka bola žlto zelená. Nedotkla som sa ich v momente, ako sa na nich objavila hnedá škvrna. Málokedy som mala naozajstnú chuť dať si banán. Ale keďže Kambodža je kráľovstvo zázrakov (človek, ktorý im tento slogan vybral na marketingové účely by sa mal považovať za géniusa), nejaké zázraky sa udiali aj u mňa a ja som si naozaj obľubila lokálne banány. Najmä keďže sú na každom kroku, majú trošku inú špecifickú chuť a majú rôzne veľkosti! Zvykla som si kupovať banány od predavačov na ulici, keď som bicyklovala do práce. Najlepší výber bol v dni, keď ľudia chodili do pagody – banány sú totiž súčasťou obety v budhistickej Kambodži. Môj najoblúbenejší druh boli mini banány, tie, ktoré mali zvyčajnie nie viac ako 7cm. Ich chuť je taká plná a intenzívna, sú sladké, ale zároveň osviežujúce. Z toho, čo som odpozorovala, sú to tie banány, ktoré sa tu v reštauráciach použávaju do dezertov, ktoré obsahujú karamelizované banány. Doteraz som ich ale veľmi málokedy videla tu v Saigone. Usmialo sa na mňa ale šťastie a pred pár dňami ich mali v našom supermarkete. Ukoristila som ich a ostala som celá nadšená.

My favourite baby bananas

For some time the situation with breakfast cereals has been pretty bad here… all we can get are those supper sweet cereals with no nutritional value. So I decided I need to start to make oatmeal and hot cereals. I tried to make one with apple and cinnamon sugar last time, but it lacked moisture, so this time I decided to add some milk. But I HATE cow milk (sheep milk and goat’s milk as well…). So I thought of this tropical breakfast porridge where I could use those amazing bananas. And there it was, all coming together – hot cereals with coconut milk and caramelized bananas.

 

Už nejakú domu je situácia s raňajkovými cereáliami v Saigone dosť zlá… jediné, čo dostať v obchode sú tie super sladké cereálie s nulovou výživovou hodnotou. Takže som sa rozhodla, že začnem doma variť ovsené vločky a teplé cereálie. Už som spravila jeden pokus s jablkami a škoricovým cukrom, no tým chýbala vlhkosť, takže tentokrát som sa rozhodla pridať nejaké mlieko. Problém je ale v tom, že NENÁVIDÍM mlieko (ovčie a kozie nevynímajúc)… Takže som si vymyslela túto tropickú kašu, aby som mohla použiť tie skvelé banány. No a tak z toho vzišla horúca kaša s kokosovým mliekom a karamelizovanými banánmi.

Porridge for two ~ kaša pre dvoch:

1 cup of Bob’s Red Mill hot cereals ~ 1 šálka cereálii na prípravu horúcej kaše od Bob’s Red Mill
100 ml coconut milk ~ 100 ml kokosového mlieka
bananas – around 5 small ones or one regular one ~ banány – okolo 5 malých banánov alebo jeden klasický veľký
brown sugar ~ hnedý cukor
few spoons of water ~ pár lyžíc vody

Cereals

Prepare your hot cereals as instructed on the package. I use Bob’s Red Mill, since that’s the best brand we can get here. While the cereals are cooking, slice bananas and put them in a pan with few table spoons of water and 2-3 tea spoons of brown sugar. Stir and let cooking for few minutes until bananas are softer in texture and the sugar and water create a caramel sauce.
Pripravte kašu podľa návodu. Ja používam značku Bobs Red Mill, keďže to je to najlepšie, čo tu zoženiem v obchode. Zatiaľ, čo sa kaša varí, nakrájajte si banány a následne ich vložte do panvice s pár lyžicami vody a 2-3 lyžičkami hnedáho cukru. Premiešajte a nechajte variť pár minút, až kým banány nezmeknú a voda a cukor vytvoria karamelovú omáčku.

Caramelized bananas

Hot cereals before the magic :)

Divide cereals into bowls, pour over cold coconut milk and topped with bananas. To be honest, coconut milk can be a bit heavy for some of you, so I suggest to use vanilla soy milk instead, it should be equally yummi :)

Rozdeľte kašu do misiek, polejte vychladeným kokosovým mliekom a na vrch rozdelte banány. Popravde, kokosové mlieko môže byť pre niekotrých trochu ťažké, takže si myslím, že vanilkové sójové mlieko môže slúžiť ako náhrada, verím, že je to rovnako chutné :)

Tropical breakfast

2 thoughts on “Tropical breakfast

  1. Tak sme na tom rovnako, tiez neznasam mlieko a nahradzam ho vsade kokosovym, alebo aj mandlovym (to si vyrabam doma). Nuz a k tym baby bananom, len tolko, ze mnaaam! Moje decka ich zboznuju a su schopne na posedenie zjest tak 4-5ks :) Ked bol moj ocino v Indii prvykrat tiez sa dojedal tymi bananikmi, pretoze po par dnoch mu ryza liezla aj usami von a bananiky ho zachranili :)

    • Mnam, mandlove mlieko znie super, najma doma vyrobene! a som rada, ze niekto so mnou zdiela nadsenie pre mini banany, mnam mnam mnam :)

Leave a Reply

