Pineapple mint smoothie

My past week was affected by my work and the weird weather that was ruling over Saigon. Everything required like ten times more energy. I had to organize a contest at an event with more than 10,000 people and even though I have done loads of different things so far (and for sure more difficult ones included), this last minute thing took from me the time when I was supposed to be at yoga class or cooking… so that special me time. But now it’s done and I can back to my routine :)
During the past week I really craved fruit and smoothies, like if I needed to balance out few lunches at the desk that usually mean not the healthiest food choices. And even though I was complaining about my blender in the post about hummus, this week it proved itself to be useful for smoothies at least and thus it was in use almost daily.
I have to admit, constant access to tropical fruits is something pretty amazing. One of the best things about living in the South East Asia for sure.  Bananas, pineapples, pomelos, dragon fruits, mango, rambutans – you can get them in supermarkets, markets, from street sellers or stalls, basically anywhere you go. All of us have their own favorites of fruit combinations and mine has over the time become pineapple with mint combined with different things. While living in Phnom Penh I regularly ordered pineapple-passion fruit smoothie and every time I was amazed how amazing that drink is :) Upon moving to Saigon I had to find a replacement and it didn’t take me long to find a drink called ‘Brain booster’ that has pineapple, mint and ginger in it. Yum. I know that finding ginger or passion fruit can be a bit difficult sometimes (especially back home in Slovakia) and so here is my alternative to enjoy the great combination of pineapple and mint with easily accessible ingredients. What are your favourite fruit combinations that always makes you go whauuuu?

Posledný týždeň bol pre mňa poznačený prácou a zvláštnym počasím, čo vládlo v Saigone. Všetko akoby vyžadovalo desaťkrát viac energie ako zvyčajne. Organizovala som súťaž na jednom podujatí pre viac ako 10000 ľudí a aj keď som doteraz robila veľa rôznych vecí (a rozhodne oveľa zložitejších vecí), táto vec riešená na poslednú chvíľu ma obrala o čas zvyčajne strávený jógou alebo varením… tj o ten špeciálny môj čas. No už je to za nami a ja tak môžem späť do zabehaných koľají :)
Počas minulého týždňa som mala chuť na ovocie a smoothies, akoby som potrebovala vybalancovať zopár obedov strávených za pracovným stolom, ktoré sa zväčša nenesú v duchu najzdravších volieb jedla. A napriek tomu, že som sa v príspevku o hummuse sťažovala na môj mixér, tento týždeň si vylepšil reputáciu, keďže sa skoro deňne používal na rôzne smoothies.
Priznávam, pravidelný prístup k tropickému ovociu je úžasná vec. Asi jedna z najlepších vecí na živote v juhovýchodnej Ázii. Banány, ananásy, pomelá, dragon fruit (pitahaya či ako to u nás volávajú), mango, rambutan – dostanete ich v supermarketoch, na trhoch, či od pouličných predavačov a v stánkoch, v podstate kamkoľvek sa pohnete. Každý obľubujeme iné ovocné kombinácie a mojou sa počas času tu rozhodne stala kombinácia ananásu a mäty spolu s inými chuťami. V Phnom Penhe som bola závislá na ananásovo marakujovom smoothie a jeho neuveriteľná chuť ma uchvacovala zakaždým, keď som si ho objednala. Pri presťahovaní do Saigonu som si musela nájsť náhradu a netrvalo dlho, kým som objavila nápoj zvaný Brain booster alebo Posilovač mozgu :), ktorý je kombináciou ananásu, mäty a zázvoru. Mňam. Uvedomujem si však, že zohnať zázvor alebo marakuju môže byť najmä na Slovensku trochu problematické a tak tu je moja alternatíva ako si vychutnať skvelú kombináciu ananásu a mäty s ľahko dostupnými ingredienciami. Aké sú vaše obľúbené ovocné kombinácie, ktoré majú vždy whauuuuu efekt?

Pineapple mint smoothie for two ~ Ananásovo mätový smoothie pre dvoch

1 small pineapple ~ 1 malý ananás
2-3 baby bananas (1/2 of normal banana) ~ 2-3 baby banány (polka normálneho banánu)
handful of mint ~ hrsť mäty
juice of 1 orange frozen into ice-cubes ~ šťava z jedného pomaranča zmrazená do ľadových kociek
4 ice cubes ~ 4 kocky ľadu


Mix all the ingredients in a blender. You can add a bit of sugar or agave  if needed. Enjoy :)
Všetky ingrediencie smiešajte v mixéri. Pridajte trošku cukru alebo agave, ak je potrebné. Vychutnajte si to :)

PS: I need to figure out how to take nice pictures of drink so that they look as yummy as they taste and not like some weird looking something…

PS: Musím prísť na to, ako pekne nafotiť nápojo, aby vyzerali tak skvele ako chutia a nie ako nejake divne vyzerajúce veci…

Leave a Reply

