Decadent buckwheat pancakes

Past weekend we cooked together with Todd. Despite my overall dominance in the kitchen, I love when he helps me out with certain meals. I especially love when we cook breakfast together. And when he chops onions or shallots for me. Because as mu hubby always says, he’s sure that one day I’ll chop of my thumb and he’ll have to take me to Vietnamese hospital to save it… funny imagine :) He used to work in a kitchen during his studies so he definitely has cooking skills and knows techniques, unlike me. So he has the right to preach:) I do as I think it’s right and sometimes it’s a bit of disaster. I’d love to go to a cooking school where I could learn all the essentials from knife skills, making all the different types of base sauces, preparing meat, filleting fish… Maybe once when we move to a different country. Till then I’m learning from blogs, cook books, Masterchef and Hell’s Kitchen :))

Minulý víkend sme s Toddom varili spolu. Napriek mojej celkovej dominancii v kuchyni, mám veľmi rada, keď mi pomáha s istými typmi jedál. A asi najradšej mám, keď spolu robíme raňajky. A keď mi nakrája cibuľu a šalotky. Pretože ako môj manželík vždy hovorí, je si stopercentne istý, že si jedného dňa odfaklím palec a on ma bude musieť vziať do vietnamskej nemocnice, aby mi ho zachránili… vtipná predstava :) Počas školy robil v kuchyni a tak má rozhodne kuchárske schopnosti a vie techniky, ktoré ja nie. Takže má právo mi kázať :) Ja len robím ako si myslím, že je správne a tak to niekedy skončí ako tragédia. Tak veľmi by som raz chcela ísť do školy varenia, kde by som sa naučila také základy ako správne narábanie s nožom, ako sa robia všetky základné omáčky, prípravu mäsa, filetovanie ryby… Možno ak sa raz presťahujeme do inej krajiny. Dovtedy sa musím učiť z blogov, kuchárskych kníh, Masterchef-a a Hell’s Kitchen :))

We cooked together twice that day. We made breakfast burritos for breakfast and then big mission in the kitchen – buckwheat pancakes for late lunch! Marrying American made me exposed to the type of pancakes that I didn’t know before. In Slovakia, we use the term pancakes for crepes and we normally eat crepes only. You can eat them as a dessert but often they are served as a sweet main course with loads of jam, fruit, whipped cream and chocolate sauce. That’s how we roll in Slovakia :) I never did crepes on my own. I never had to. My dad makes the best ones in the world and somehow I felt that even if I tried, I’d never come anywhere close to his proficiency acquired over those years. His crepes are super thin, super yummy, a bit sweet and with crispy edges. I love them. Just that you don’t forget if I haven’t expressed it enough yet. I usually eat them plain or with Granko (granulated cocoa powder used in Slovakia to make chocolate milk). I miss the mornings when my dad was making them and I ate them for both breakfast and lunch.

V ten deň sme varili dvakrát. Na raňajky sme si spravili raňajkové buritos a potom sme mali v kuchyni veľkú misiu – pohánkové palacinky na neskorý obed! Tým, že som si vzala američana, bola som vystavená palacinkám, ktoré som predtým nepoznala. Veď doma sú palacinky len jedni a to také tie francúzskeho štýlu, crepes. A pekne si ich dávame aj ako hlavné sladké jedlo, nielen ako dezert, s lekvárom, ovocím, šlahačkou a čokoládou. Tak to máme radi doma na Slovensku :) Palacinky som sama nikdy nerobila. Nikdy som nemusela. Moj ocino robí najlepšie palacinky na svete a tak som mala vždy pocit, že ani nemá význam ich skúšať, lebo ved aj tak sa nepriblížia k tým jeho, ktoré sú dokonalé vďaka rokom praxe. Jeho palacinky sú super tenké, super chutné, trošku sladké a majú chrumkavé okraje. Milujem ich. To len aby ste nezabudli, ak som to doteraz dostatočne nevyjadrila. Zvyčajne si ich dávam čisté alebo s Grankom (bože, dala by som si Granko!!!). Chýbajú mi tie rána, keď ich ocino robil a ja som ich jedla na raňajky aj obed.

So as you can see, crepes are something holy to me and I don’t feel like trying to replace my dad on his throne yet. However, pancakes, those seem simple enough to make. I was intrigued by buckwheat pancakes for some time. They are all over the food blogs and seem to merge the yummy and healthy (or at least healthier) better than crepes. To my nice surprise, I found buckwheat flour and buckwheat pancake mix in the shop few weeks ago. Due to practicality, I bought the pancake mix. The thing is, the bigger amount of bags with different things open in the cupboard, the higher the chance I’ll have to throw out at least half of them in few weeks since things get mouldy here incredibly fast with the insanely high humidity. If you want to make your pancakes from scratch, there are plenty of recipes online.

Takže ako vidíte, palacinky sú pre mňa niečo posvätné, a ja sa zatiaľ necítim na to, aby som ocina na jeho pomyselnom tróne nahrádzala. No ale tie americké palacinky sú niečo iné, zdajú sa celkom jednoduché. A najmä, už nejakú dobu som bola nadchnutá pohánkovými palacinkami. Sú kade tade po food blogoch a tak nejak spájajú chutné a zdravé (teda, aspoň zdravšie) lepšie ako klasické palacinky. K môjmi milému prekvapeniu som našla pohánkovú múku a mix na palacinky z pohánkovej múky pred pár týždňami v obchode. Z praktických dôvodov som kúpila mix. Totiž, čím viacej rôznych sáčkov mám pootváraných v skrini, tým väčšiu šancu mám, že o pár týždňov budem musieť polku vyhodiť, keďže budú plesnivé vďaka tomu neuveriteľnému vlhku, čo tu máme. Ak si chete palacinky vyskúšať od základu, môžete vyskúšať niektorý z mnohých receptov na internete.

Initially, I wanted to make the pancakes with ricotta, but as always, selection in our supermarket is the king and therefore I had to switch to mascarpone. I had vanilla sugar in the cupboard from a Slovak friend of mine who moved out of Vietnam recently, so i though I’d mix it with the cheese to remind me of home a bit. Of course, me making pancakes and using mascarpone for the first time, in 35 degrees heat, mixing mascarpone and vanilla sugar ended up in creating a vanilla butter. Anyway, that’s what we had and what we were going to eat :) Luckily the fruit part of the recipe went much much better. Having baby bananas in the fridge, it was more than clear that caramelized bananas are a must. And they sounded right in the combination with my vanilla ‘butter’. However, there were also very ripe mangoes in the fridge that needed to be used. And these two mangoes turned into something really really delicious. I bet on my love for lime and mint and blended it all together. After chilling in the fridge until the rest of the dish was ready, this fresh mango pure turned into something amazing. For me it was the highlight of the dish that made the buttery and sugary pancakes nice, light and fresh. You have to try it, even if only as a little dessert or snack.

Pôvodný plán bol spraviť palacinky s ricottou, ale ako vždy, výber v našom obchode je kráľom a tak som musela prehodiť na mascarpone. V skrinke som mala vanilkový cukor od jednej mojej slovenskej kamarátky, ktorá odtiaľto nedávno odchádzala, a tak som si povedala, že keďže chcem byť bližšie k domovu, použijem ho na osladenie mascarpone. Jasné, že tým, že som robila s mascarpone po prvýkrát a v 35 stupňovej horúčave, zmiešanie mascarpone a vanilkového cukru skončilo akýmsi vanilkovým maslom. No čo už, to som nám pripravila a to sme teda museli zjesť :) Našťastie ovocná časť tohto receptu išla oveľa oveľa lepšie. Keďže som mala v chladničke baby banány, bolo viac než jasné, že karamelizované babány sú povinné. A tak nejak sa hodili k tomu vanilkovému “maslu”. V chladničke ale boli aj dve dosť zrelé mangá, ktoré som musela použiť. No a tieto dve mangá sa premenili na niečo naozaj vynikajúce. Stavila som na moju lásku k limetkám a mäte a cele som to spolu zmixovala. Vychladením v chladničke kým sa pripravoval zvyšok jedla, sa toto mangové pyré zmenilo na niečo úžasné. Pre mňa to bol vrchol celej snahy, ktoré tie sladké a maslové palacinky premenil na ľahké a svieže. Musíte to vyskúšať, aj keď len ako malý dezert či snack.

The whole preparation is very simple. Prepare your pancakes, either from scratch or according to the package instructions. While your hubby makes pancakes, mix the mascarpone and vanilla sugar and put to fridge to chill. Afterwards, mix 2 small mangoes, juice from 1/2 of lime and handful of mint in blender. Blend well and put to fridge to chill. After prepare your bananas – put chopped bananas, few spoons of water and sugar into pan and cook until bananas are soft and water and sugar form a caramel syrup. Put it all on the plate and get ready for a food coma :)

Príprava je veľmi jednoduchá. Pripravte si palacinky či už od základu alebo podľa inštrukcií z balenia mixu. Kým manžel robí palacinky, zmiešajte mascarpone a vanilkový cukor a dajte chladiť do chladničky. Následne v mixéri zmixujte 2 malé mangá, šťavu z polky limetky a hrsť mäty. Poriadne pomixujte a dajte chladiť do chladničky. Potom si pripravte banány – do panvice dajte nakrájané banány, pár lyžíc vody a cukor a varte až kým banány nie sú mäkké a cukor a voda vytvoria karamelový syrup. Pekne si to naaranžujte na tanier a pripravte sa na food kómu :)

5 thoughts on “Decadent buckwheat pancakes

  1. ako je mozne ze pozeras masterchef?to je dostupne v tvojej krajine? mne sa ani na sk nedali pozerat francuzske relacie v archive

    • Masterchef je pravidelny nedelny program u nas :)) My tu mame taky kanal ze Star World, myslim, ze to je pre celu juhovychodnu aziu, a tam chodi australsky normalny masterchef, junior masterchef, kde varia deti a potom aj americky masterchef. Neviem aky je ten francuzsky, ale mne sa paci ten australsky, mali v nom pravidelne master classes s kucharmi, ktori ich hodnotia a aj s roznymi australskymi top kucharmi ako aj specialne vyzvy, kde sutaziaci varili proti australskym sefkucharom za imunitu, ak by sli do eliminacie. Vela sa z toho dalo naucit a tiez ta atmosfera tam bola ovela prijemnejsia ako v tom americkom…ten americky sa na to nechyta s vyziapujucim Gordonom :)))

      • Katka, teraz mi hovoris z duse :) australsky junior masterchef sa mi hrozne pacil (uz ide druha seria!) a tak som si povedala ze musim dat sancu aj tomu dospelackemu :) ale omylom som stiahla (ehm, ale tak tu sa to fakt nikde neda inak pozerat :)) americku verziu a musim povedat, ze zdielam tvoj nazor…ten ziapajuci gordon mi pekne siel na nervy, takze sa tesim ked si pozriem konecne tu australsku verziu :) a chcem raz take dieta co mi uvari v 9tich rokoch taky uzasny obed ako v tej show! :))

  2. A ja som si myslela ze ten francuzsky je original:) .Australsky nepoznam ale podla tvojho opisu je to velmi podobne francuzskemu(u nas je to piatkovy program).
    chvilu som pozerala ten americky tiez ma to velmi nenadchlo, aj ked Gordona mam rada.Graham Elliot mi pripomina Mr.Incredible,hlavne ked si da tie biele okuliare

  3. Haha, Martina, hej Graham tak vyzera, my ho casto prirovnavame aj k pribratemu Tintinovi :) Gordon je fajn, ale vidiet ho vyvreskovat 3krat tyzdenne v Hell’s kitchen a potom este aj v nedelu v Masterchef, to je trosku moc…
    A Junior je uplne skvely, normalne sanka dole nad tym co tie deti vedia, haha, sa nechytam! Tesim sa uz na tohto noveho a tiez na dalsieho normalneho masterchefa z australie, snad skoro, kedze v tom americkom ich je uz len 5:)

Leave a Reply

