Spinach – Gruyer quiche

I get the best idea on the yoga mat or in the shower. I know, I shouldn’t be thinking on the yoga mat, but when I lie down into shavasana before the start of the class after a busy day, I still have problems to turn off my mind. The thoughts come and go and some stay to keep them. Yesterday before going to yoga I was checking this amazing little book that is full of very important questions. So it made me think a lot, maybe even too much. One of the things that came clear out of it though is that I like to share. As it is said, sharing is caring. And I really believe in it and try to live by it. It makes me really happy when I find an interesting article or any other stuff that I can share with my friends and others. I like to spread ideas, the great ones that inspire. That’s also one of the reasons I write this blog. I love sharing my passion for food and I like sharing with people that you don’t have to be a super chef to be able to cook great and healthy meals. And I’m really thankful that some of you stop by regularly and read my posts :)

Zvyčajne ma najlepšie myšlienky napadajú na jóge alebo v sprche. Viem, na jóge by som premýšlať nemala, ale keď si pred začiatkom hodiny po bláznivom dni lahnem na matrac do relaxačnej pózy shavasana, stále mám problém si myseľ vypnúť. Myšlienky prídu a odídu, a niektoré vo mne ostanú. Včera som si pred hodinou jógy prezerala túto skvelú malú knižku, ktorá je plná veľmi dôležitých otázok. Takže samozrejme som nad nimi veľa premýšlala, možno aj priveľa. Jedna z vecí, ktoré z toho procesu vyšli veľmi jasno bolo, že sa rada delím a zdieľam. Ako sa hovorí, podelenie sa znamená, že nám na druhom záleží. A ja tomu naozaj verím a snažim sa tak žiť. Naozaj ma teší, keď sa o zaujímave veci môže podeliť s mojimi kamarátmi a známymi. Rada šírim myšlienky, najmä tie, čo ostatných inšpirujú. A zdielanie je aj jeden z dôvodov tohto blogu. Rada sa delím o moju vášeň k jedlu a rada s ľuďmi zdielam, že nemusíte byť super šéfkuchár na to, aby ste si vedeli chutne a zdravo navariť. A som naozaj vďačná, že niektorí z vás sa tu pravidelne zastavia a prečítajú si moje počiny :)

I got lucky few weeks ago and found little oven proof forms in our shop. On their bottom it says they are from Martha Stewart collection for Macy’s. I really wonder how did they find their way to Uma in Saigon :) Anyway, two of them made it into our kitchen and I was planning how I’ll use them, the sooner the better. And it didn’t take long to decide to make two personal quiches in them. I really like quiches, they are such a nice lunch meal with a side salad, and naturally I wanted to try it on my own, in my own oven. I gotta tell you, the oven has been used quite a lot since I got it! So on Sunday, I checked few blogs to find the easies way to make the crust (and I made it using Lucka’s super easy and yummy crust) and then prepared an amazing filling and made my first quiches for lunch. And those were yummy, I gotta tell you! My hubby was so funny, when he first saw them, he wanted to share one, they seemed too big. But when he ate half, he said that he is happy we didn’t share because it’d mean he’d be done with his part and he really wants to eat more :) So apparently, my quiche is not meant to be shared and caring in this case was not about sharing one, but about making two so that we can each enjoy ours :))

Pár tyždňov dozadu som mala šťastie a v našom obchode som našla také malé formy na pečenie. Na spodku je napísané, že sú z Martha Stewart collection pre Macy’s. Zaujímalo by ma ako sa dostali do Umy v Saigone :) Každopadne, dve sa stali súčasťou našej kuchyne a tak som premýšlala ako ich čo najskôr využiť. A netrvalo dlho sa rozhodnúť, že v nich spravím dva quiche. Quiche mám naozaj rada, sú veľmi fajn obedom, so šalátom, a tak som ich samozrejme chcela vyskúšať sama, v mojej rúre. Poviem vám, tá rúra si toho už celkom odrobila odkedy som ju kúpila! Takže v nedeľu som si pokukala blogy, aby som našla čo najľahšie cesto (a výber padol na Luckyne super ľahké a chutné cesto), pripravila som super plnku a urobila moje prvé quiche na obed. A boli teda chutné, musím vám povedať! Môj manželík bol taký smiešny, keď ich uvidel, chcel sa o jeden podeliť, že sú veľké. No a potom, keď už polku svojho zjedol povedal, že je strašne rád, že sme sa nedelili, lebo by to znamenalo, že už by mal svoju časť zjedenú, no on chce ešte jesť viac :) Takže moje quiche nie sú na delenie a v tomto prípade bolo staranie sa nie v delení, ale v tom, že som spravila quiche dva a mohli sme si obaja pochutiť na svojom :)

Spinach – Gruyer quiches (for two) ~ Quiche so špenátom a syrom Gruyer


Crust ~ cesto:
100g of white unbleached flour ~ 100g polohrubej múky
50g of wholegrain flour ~ 50g celozrnnej múky
75g of softened butter ~ 75g zmäknutého masla
1/4 tea spoon of salt ~ 1/4 čajovej lyžičky soli
6 table spoons of ice cold water ~ 6 polievkové lyžice studenej vody


Filling ~ Náplň :
100g Gruyer ~ 100g syru Gruyer
200g spinach ~ 200g špenátu
2 eggs ~ 2 vajíčka
150ml of whipping cream ~ 150ml smotany
40g of ham (optional, vegetarians can skip) ~ 40g šunky (nemusí byť)
2 spring onions ~ 2 jarné cibuľky
garlic ~ cesnak
salt ~ soľ
white pepper ~ biele korenie


1. Prepare your crust dough first. Mix flours with salt and either by hand or in food processor mix butter and flour. Add water by table spoons until a dough forms. Line the 12cm forms with the dough and after put to fridge to cool for 30 minutes.
2. While your dough is cooling, prepare the filling. Cook chopped spinach on a bit of garlic, when done squeeze out remaining water and leave to cool.
3. Chop spring onions and cut ham into small pieces.
4. Beat two eggs, add cream and mix well. Season with salt and white pepper.
5. Put spinach, grated Gruyer, chopped onions, sliced ham into bowl, pour in the egg-cream mixture and mix well.
6. Take the two forms out of the fridge and even divide the filling into both of them.
7. Put into oven preheated to 170 C and bake for 40-45 minutes until the quiches don’t start to brown a bit on the top.
8. Serve with mixed salad and enjoy. You’ll see, you’ll not want to share :)

1. Ako prvé si pripravte cesto. Zmiešajte obe múky a soľ a či už rukou alebo v kuchynskom robote ich zmiešajte so zmäknutým maslom. Po lyžičke pridávajte vodu až kým sa vám nevyformuje cesto. Formy na quiche s priemerom 12cm vyložte cestom a následne vložte na 30 minút do chladničky.
2. Kým sa vám cesto chladí, pripravte si plnku. Špenát pripravte na cesnaku a keď je hotový, vytlačte z neho všetku vodu a nechajte vychladnúť.
3. Nakrájajte jarnú cibuľku a šunku na malé kúsky.
4. V hrnčeku zmiešajte vajíčka so smotanou a dochuťte soľou a korením.
5. Do misky vložte špenát, nastrúhaný Gruyer, nasekanú cibuľku, nakrájanú šunku a vlejte zmes vajíčok a smotany. Poriadne zmiešajte.
6. Formy s cestom vyberte z chladničky a rovnomerne do nich rozdelte plnku.
7. Quiche vložte do rúry, ktorú ste si predhriali na 170 C a pečieme 40-45 minút, až kým nám vrch nezačne hnednúť.
8. Quiche podávajte s miešaným šalátom a vychutnajte si ho. Uvidíte, budete radi, že sa nemusíte deliť :)

8 thoughts on “Spinach – Gruyer quiche

    • Preto som bola hned taka pohotova, ze mas urobit quiche :)) Luckine cesto je super, velmi chutne a rychle, urcite skus. A tie formy, to som skoro meter v obchode vyskocila, ked som ich zbadala :D

    • :)) Spinach and salmon is great too, I’ll make that as well :) I’ll be doing quiches regularly now, it’s so easy and yummy!

    • Awww, thanks so much Astrid! I’m trying to improve, post by post, pic by pic :) And I’m really happy to be sharing my life (online and even more offline :)) with you too! x

Leave a Reply

