Chocolate gingerbread cookies

Today I baked my first Christmas cookies ever. They are really yummy. There is no way they will last till Christmas. I’m afraid there is no way they will last for even 3 days with Todd. They didn’t turn out looking as the ones on the picture from the recipe I used (http://gracessweetlife.com/2010/10/chewy-chocolate-gingerbread-cookies/), but I bet they are not any less good. I tried to be as exact with the ingredients as possible, but I blame it on either too much of molasses and/or chocolate or on too little flour. The exact amounts are a bit difficult to keep with no measuring cups and no kitchen scale in the house. Also, follow the baking instructions closely. Since I never baked cookies before, I thought it’s a mistake to put them as little balls in the oven. I also had no concept of how much they will grow. So the first batch turned out more like a cookie cake :)) Anyway, definitely try them, but do it just a day or two before Christmas, otherwise they might not last till the Christmas Eve :)) Recipe is from Grace’s sweet life blog. You can follow it exactly, it’s what I did. I’m just attaching the Slovak version here.
Dnes som upiekla moje prvé vianočné cookies. Sú naozaj chutné. Rozhodne ale nevydržia do Vianoc. Obávam sa, že pri Toddovi asi nevydržia ani tri dni. Nevyzerajú síce ako tie z receptu, ktorý som použila, ale rozhodne nie sú o nič menej chutné. Snažila som sa s ingredienciami byť čo najpresnejšia, ale asi to bude buď tým, že som dala priveľa čokolády a/alebo melasy alebo primálo múky. Je náročné byť presná bez kuchynskej váhy alebo odmerkových hrnčekov. A tiež postupujte presne podľa pokynov na pečenie. Keďže som nikdy cookies nepiekla, myslela som si, že je to nejaká chyba dať ich na plech v malých gulkách. Tiež som netušila, ako veľmi narastú. Takže prvá várka sa mi zliala do akéhosi cookie koláča:)) Každopádne ich vyskúšajte, len ich pečte tak deň dva pred Vianocami, inak vám asi do štedrého večera nevydržia :)) Recept je z blogu Grace’s sweet life, postupovala som presne podľa neho. Prikladám len slovenský preklad.
Čokoládovo – perníkové cookies

1½ hrnčeka a polievková lyžica hladkej múky
1¼ čajovej lyžičky mletého zázvoru
1 čajová lyžička mletej škorice
¼ čajovej lyžičky mletých klinčekov
¼ čajovej lyžičky čerstvo nastrúhaného muškátového orieška (ja som použila korenie, nie čerstvý)
1 polievková lyžica holandského kakaa
115g zmäknutého masla
1 polievková lyžica čerstvo nastrúhaného zázvoru
½ hrnčeka hnedého cukru (nabudúce by som dal a asi trošku menej)
½ hrnčeka melasy
1 čajová lyžička sódy na pečenie
1½ čajovej lyžičky vriacej vody
200g horkej čokolády nasekanej na drobno
¼ hrnčeka cukru na obalenie

1. Preosejte si spolu múku, mletý zázvor, škoricu, klinčeky, muškátový oriešok a kakao.
2. Vymiešajte maslo a čerstvo nastrúhaný zázvor rukou alebo v mixéri.
3. Postupne pridávajte hnedý cukor a zmiešajte.
4. Pridajte melasu a miešajte až kým nie je zmes zmiešaná.
5. V mištičke si rozpustite sódu v horúcej vode.
6. Vmiešajte polovicu múkovej zmesi do masla. Následne vmiešajte sódu a zmiešajte. Pridajte zvyšok múky a vmiešajte.
7. Do zmesy vmiešajte čokoládu. Rozprestrite si plastikovú fóliu, rozotrite na ňu cesto do hrúbky asi 2.5cm. Vložte do chladničky a chlaďte aspoň 2 hodiny, ak môžete, nechajte cesto v chladničke cez noc.
8. Z cesta spravte guličky s priemerom asi 4cm. Poukladajte ich na plech vyložený papierom na pečenie s medzerami asi 5cm a vložte ich späť do chladničky na 20cm.
9. Po 20 minútach guličky vyberte, vyválajte v cukre a vlože do rúry predhriatej na 165 C. Pečte okolo 10-12 minút a plech otočte v polke pečenia. Po dopečení nechajte 5 minút vychladnúť a potom ich dajte na mriežku a nechajte úplne vychladnúť.

Leave a Reply

