Choco oatmeal cookies ~ čokoládové ovsené cookies

Dnes sa u nás pieklo. Bola to moja dnešná terapia, keďže som sa ráno zobudila ako malé ofučané decko – fňukala som nad tým, že doma nemáme mlieko a tak nemám ako spraviť lievance na raňajky (obchod máme pod domom, cesta trvá cca 5 minút, ale dnes aj to bolo veľa). Nepozdávala sa mi ani varianta, že by sme si raňajky objednali, no ani tá, že by do obchodu išiel Todd. Nepozdávalo sa mi absolútne nič. A potom som si zmyslela čokoládové cookies s ovsenými vločkami. Celá nažhavená som vytiahla maslo na zmäknutie a čakala som na to, aby som sa rozbehla. No a v tom mi došlo, že doma nemám papier na pečenie. Keby ste ma vtedy videli, ajajaj, každá päťročná slečinka, čo sa rada durdí, by sa mala čo odomňa učiť… Následne som sa ale preplieskala a vrátila sa z ofučaného oblaku pekne na zem, v hlave sa mi trošku vyjasnilo a tak som sa opäť zamyslela, že veď teda nie som úplna cica, že nedokážem upiecť cookies bez papieru na pečenie, veď moja starká napiekla tisicky koláčov a zákuskov a nikdy nepoužila ani papier na pečenie ani silikónovú podložku.
Pochlapila som sa a ani som sa nenazdala a robila som guličky z cesta na cookies a dávala som ich na maslom vymastený pekáč… v kuchyni som sice strávila polku rána, keďže mám len jeden pekáč, na ktorý sa zmestí len 6 cookies, dávka bola na 30 a každý pekáč musel byť v rúre 15 minút. Takže si to vyrátajte :) Ale stálo to za to, cookies sa podarili a pri Toddovej rýchlosti asi dlho nevydržia. Sú skvelé čokoládové, so žuvačkovejšou konzistenciou, no zároveň trošku zdravšie, keďže sú z celozrnnej múky a s ovsenými vločkami. Vyskúšajte, uvidíte :)

We were baking today. It was my therapy, since I woke up this morning as a little cranky brat – I was grumpy about not having milk at home and not being able to do pancakes for breakfast (shop is literally 5 minutes away, but that was waaaay too far today). I didn’t like the option of ordering pancakes neither the option of Todd going to get the milk. I was grumpy about everything. And then chocolate oatmeal cookies came to my mind. All fired up, I went to the kitchen to take out butter to soften and was waiting to get in action. And then I realized I don’t have baking paper at home. If you saw me at that moment, oh my, 5 year old pouting little missy would have a lot to learn from me… But I snapped myself out of it and came back on the Earth from that pouty cloud up there. My head got a bit clearer, the pouty clouds disappeared, and I realized that I’m not any bimbo who can’t bake some cookies without baking paper. My grandma has baked thousands of cakes and desserts and she has never used a baking paper or silicon pad.
I manned up and in a whim I was making little balls from the dough and placing them on a butter greased baking tray… Even though I spent half of the morning in the kitchen, since I have only one baking tray that fits only 6 cookies, the batch was for 30 cookies and each turn had to stay in the oven for 15 minutes… so do the math :) But it was worth it, the cookies turned out well and with Todd’s speed, they might not last very long. They have rich chocolate flavor, chewier texture, and at the same time a bit healthier with wholemeal flour and oats. Try them out, you’ll see :)


Čokoládove cookies s ovsenými vločkami (okolo 30 cookies) ~ Chocolate oatmeal cookies (around 30 cookies)

1 hrnček celozrnnej múky ~ 1 cup of wholemeal pastry flour
1/2 hrnčeka kakaa ~ 1/2 cup of cocoa
1/2 čajovej lyžičky soli ~ 1/2 tea spoon of salt
2 lyžičky sódy bikarbóny ~ 2 tea spoons of baking soda
4 hrnčeky ovsených vločiek ~ 4 cups of oats

140g zmäknutého masla ~ 140g of softened butter
1 a 3/4 – 2 hrnčeky hnedého cukru ~ 1 and 3/4 – 2 cups of brown sugar
1 čajová lyžička vanilkovej arómy ~ 1 tea spoon of vanilla essence
2  vajíčka ~ 2 eggs

1/2 hrnčeka nadrobno nasekanej horkej čokolády alebo čokoládových kúskov ~ 1/2 cup of chopped dark chocolate or of dark chocolate chips

* 1 hrnček je 240ml ~ 1 cup is 240ml

1. Zmäknuté maslo vymiešajte s cukrom do hladka vo veľkej miske. Vmiešajte dve vajíčka a poriadne zmiešajte. Vmiešajte vanilkovú esenciu.
2. Suché ingrediencie – múku, soľ, kakao a sódu bikarbónu – preosejte do druhej misky alebo ich len všetky premiešajte.
3. Vmiešajte suché ingrediencie do zmesy z masla, cukru a vajíčok. Poriadne premiešajte, aby sa všetky ingrediencie spojili.
4. Postupne do zmesy vmiešajte ovsené vločky a čokoládu.
5. Rúru si predohrejte na 175 C. Plech si vymastite maslom alebo použite papier na pečenie či silikónovú podložku.
6. Z cesta vytvárajte malé guľky, asi 3cm na priemer, dajte ich na plech a mierne ich roztlačte. Nechajte medzi jednotlivými cookies aspoň 2-3 cm priestoru, keďže trošku narastú.
7. Pečte 15 minút na 175 C. Do mlsania :)


1. Beat soften butter with sugar until fluffy in a big bowl. Beat in the eggs until mixed well. Mix in the vanilla essence.
2. Sift or mix the dry ingredients – flour, cocoa, salt and baking soda – in a bowl until well combined.
3. Mix the dry ingredients into the butter mixture. Mix well until all ingredients are well combined.
4. Add in the oats and chocolate and mix well.
5. Preheat the oven to 175 C. Grease the baking tray with butter or line it with baking paper or silicon pad.
6. Form small balls, of 3cm diameter, from the dough, place them on the tray and flatten them a bit. Leave at least 2-3cm in-between the cookies since they will get slightly bigger.
7. Bake for 15 minutes at 175 C. Enjoy :)

2 thoughts on “Choco oatmeal cookies ~ čokoládové ovsené cookies

Leave a Reply

